• Lata doświadczeń w gotowaniu
img

Czekoladowe desery też mogą mieć wartości odżywcze!

Trzeba przyznać, że dla wielu z nas czekolada jest pokusą nie do odparcia. Oczywiście dietetycy rozpisują się na temat jej wpływu na szczupłą sylwetkę, lecz nie powinnyśmy zapominać o korzystnym działaniu gorzkiej czekolady na zdrowie organizmu. Rzecz jasna aby zaspokoić swój głód cukrowy, nie musisz zjadać całej paczki ciastek oblanych kaloryczną polewą – czasem wystarczy kilka składników, aby obniżyć wartość kaloryczną słodkich deserów. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak przygotować zdrowe przekąski z dodatkiem czekolady. Przeczytaj go koniecznie!
 

Małe, słodkie grzeszki….
Zacznijmy od tego, że doskonałym pomysłem jest przygotowanie owocowego deseru z dodatkiem pożywnego masła orzechowego i czekolady. Natomiast jeżeli boisz się, że 167 kalorii mieszczących się w jednej porcji tego słodkiego przysmaku spowoduje wzrost wagi, do przyrządzenia przepisu wykorzystaj białko czekoladowe w proszku. Chodzi oto, że dzięki takiemu zabiegowi obniżysz wartość kaloryczną przekąski do 125 kalorii na każdą porcję.
 

Dla tych, co podjadają nocą…
Generalnie rzecz ujmując, jeżeli uwielbiasz podjadać przed snem, lecz boisz się o swoją linię, przygotuj zdrową alternatywę dla popularnego budyniu czekoladowego. Przede wszystkim do tradycyjnej przekąski przyrządzonej na odtłuszczonym mleku dodaj jagody i ziarna chia (szałwii hiszpańskiej). Musisz wiedzieć, że składniki te dzięki dużej zawartości antyoksydantów i kwasów omega-3 pozytywnie wpływają na zdrowie twojego organizmu.
 

Czekolada na uspokojenie!
Jeśli pod koniec długiego, stresującego dnia nic nie koi twoich nerwów tak skutecznie, jak wielki gryz pysznego ciastka oblanego słodką czekoladą to koniecznie wypróbuj zdrowy przepis na brownies, wykorzystujący zalety czarnej fasoli. Zdecydowanie jest to przekąska równie smaczna, a mniej kaloryczna.
Wartości odżywcze ukryte w deserach!
Warto wspomnieć także o tym, że kolejnym pomysłem na zdrową alternatywę dla ciasta czekoladowego jest przepis na pełnowartościowy blok. Najpierw na wcześniej przygotowane ciasto orzechowe nałóż masę przygotowaną z bananów, czekolady i masła migdałowego. Potem stwórz kilkupiętrowy przysmak i włóż go lodówki, a następnie rozkoszuj się tą słodką przekąską pełną wartości odżywczych.
 

Zrób swoje własne batony energetyczne!
Oczywiście po każdym treningu powinnaś zadbać o lekkostrawną dietę, dzięki której szybko odzyskasz energię. W związku z tym stwórz swoje własne batony energetyczne, zawierające konopie, ziarna chia i proszek kakaowy. Przede wszystkim są one łatwe w przygotowaniu i z powodzeniem zastąpią produkty kupione w sklepach. Poza tym świetnym pomysłem jest również przygotowanie zdrowych ciasteczek czekoladowych z dodatkiem kiełków pszenicy i owsa.

Zobacz również